Midsommar



Okej midsommar börjar närma sig och jag var inne på min gamla msn-blogg och läste old inlägg. Hittade detta om midsommar 2007. Skrattar gott inom mig när jag läser det. Kanske inte lika kul om man inte var med..men det skiter jag fullständigt i.
Here you go! Så här ska inte denna midsommar spenderas i alla fall :) Men kul var det!


Jaha mina vänner..då var ännu en midsommar i arkivet. Denna tillbringades dock inte i traditionsenliga Gunnarskog. Vi drog ner till kusten närmare bestämt Ödby Ö. Mamma, Jim och Stoffe åkte ner på torsdag dag..Kim och Erik senare på dagen. Jag Jenny och Patrik skulle åka ner på natten när Patrik slutat jobbet. Och vilken resa det blev *S*  

Jenny började köra..började bli LAGOM trött och pratig efter ett tag så Patrik tog över ratten. Åka bil på natten..hm..kanske inte så smart med tanke på att alla djur i skogan är vakna då..och ska naturligtvis upp på vägen och kolla läget. Dessa är alla djur vi fick tvärbromsa för:  
2 Älgar
4 Rådjur
3 katter
4 harar
1 Grävling
1 fågel (vi duckade även...i bilen ska tilläggas)
1 Räv
1 Oidentifierat Objekt  

Sen vart Patrik skrämd av nåt stort svart som stod en bit från vägkanten..det visade vara sig en häst..så det räknas kanske inte. Ska tilläggas att vi såg en massa andra djur längs vägen..grodor, hästar och katter och en och annan berusad människa.  

Naturligtvis svängde vi fel vid ett tillfälle och hamnade till slut i Grebbestad..helt fel jag vet men vi hamnade rätt till slut. Kom fram vid 04.00 ca så det vart sängen på en gång.  

Midsommarafton regnade det mest..vi drog in till Smögen en sväng för att köpa räkor..tog en runda på Smögenbryggan men vädret lockade hem oss. På dagen vart det lite midsommarmat. Vi grillade och hade det trevligt på kvällen. Blev lite vin och så oxå. Vi hade till och med en trädkramaren och bussförare bland oss *flinar* spenderade en längre tid på toan med berusad, kräkandes person. Vi fick även höra av Patrik att "Vi lever i burkar" .Varken kan eller vill försöka förklara vad han menade med det..jag kallar det fyllsnack *S* Jag och Kim var klart snyggast i våra partyhattar (lila påsar från Systemet). Skrämde nog upp ett par små pojkar när vi va ute och gick. Jag skulle ju bara kolla om de fick nån fisk..vilket de inte fick eftersom de inte fiskade..tydligen..  

Midsommardagen var lite finare väder...vi skulle käka räkor..som enligt Erik för övrigt tyckte luktade kemi...hur nu det luktar *S* Nåt fel på dom var det i alla fall..åt ändå men det blev dock många krabater över. vart lite fest på kvällen igen men det va väldigt lugnt. spelade musik och kort och bara umgicks.  

På söndagen drog vi in till Smögen och gick där en stund. Käkade "leftovers"..(jävlarns vad mat vi köpte med märkte vi). var in till Hunnebostrand en sväng på kvällen och tog en öl. På kvällen vart det tv och chips. Lugnt och stilla. Åkte hem sen på måndag förmiddag. resan hem gjorde ju under dagsljus så några djur var inte upp och skrämde oss.  

Syrrans bästa kommentar under helgen: "Kan inte vi va såna som rånar husbilar"
Patrik bästa kommentar: (förutom burken) "Jag blev yr i benen"  

I år blir det midsommar i mysiga Gunnarskog igen :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter som en bättre och smidigare idé att vara i Gunnarskog:) Vi har bestämt oss för Magnus stuga utanför Arvika på midsommar. Känns vuxet och alldeles lagom..

2009-06-16 @ 09:31:52
URL: http://sakleterskan.blogg.se/
Postat av: Jessica

L: Låter mysigt tycker jag! Stugor på landet är mycket bra midsommarställe :) Vart utanför Arvika ligger den? Vi är ju oxå utanför Arvika.

2009-06-16 @ 09:39:39
URL: http://keckan.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja stugor ska det vara! den ligger precis vid Racken. Typ en mil från Arvika tror jag att det är. Mer precis vet jag inte..Men då j-klar ska det badas!

2009-06-16 @ 10:16:09
URL: http://sakleterskan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja jag funderar på att bada till helgen jag med :) Burr!! Haha!

2009-06-16 @ 10:45:39
URL: http://keckan.blogg.se/
Postat av: Kim

Otrolig bra Midsommar... vad hände inte liksom!? Partyhatt, alla tiders! :) Go gunnarskog... själv blir det Saltis.. Puss&kram

2009-06-17 @ 13:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0