A weekend in Trollhättan


Då var man hemma igen. Det är skönt men det var skönt att komma bort en helg oxå. Jag har varit i Trollhättan och hälsat på min gamle vän Mia. Vi har känt varann sen vi var typ 6-7 år kanske och vi hängde ihop som ler och långhalm när vi bodde hemma i Kga. Trots att det inte är långt mellan oss så ses vi otroligt sällan men nu får det bli ändring på det.

Jag åkte ner direkt efter jobbet i fredags och Mia hämtade mig och sen raka spåret till Systembolaget, Coop för frukosthandling och Beirut för salladshandling. Vi tog med en cider/öl var och gick ut och hade picknick vid kanalen. Ett par kompisar till Mia kom över sen och så blidde det lite fest och sen utgång. Vi testade Stålverket, Butlers, Bishop's och sen Butlers igen :) Det var kul att gå ut i en ny stad där ingen jävel vet vem jag är..och jag vet inte vilka dom är..inga ryktet, fördomar och sånt.

Lördagen vart mycket lugn. Jag glodde lite på hockeyn (naturligtvis) medans Mia tog en lur. Vi tog en prommis för att köpa mat och lite snacks. Sen satt vi i soffan och drack upp den sista slurpen vin och lite jordgubbsvin framför soffan. Mätta och glada satt vi och kollade på Tv4 Fakta's spännande dokumentärer och bara slappade. Mycket skönt!

På söndagen blev det prommis igen, lite mat och sen sightsing i Trollhättan. Slussarna skulle spanas in naturligtvis :) Har varit där innan men nu fick man ju expertguidning. Bara så ni vet så är Slussarna Trollhättans hångelställe! :P På eftermiddagen hann vi med lite shopping. Jag hittade jackan jag velat ha. Jag har sett två tjejer här i stan som haft den jackan och jag har inte vågat fråga vart de köpt den men nu hittade jag den. 299:- bara..som hittat!

Så tack Mia för en VANSINNIGT rolig helg..faktiskt! Snart får du komma till Karlstad! Lite mer bilder finns på Mia's blogg.










Kommentarer
Postat av: Louise

slusshångel:) I like

2009-04-20 @ 19:33:42
URL: http://mslolo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0