Namnblind



Jag vet att man kan vara ansiktsblind men för mig är det nog mer "namnblind". Jag är sjukt dålig på att komma ihåg vad folk heter. Ett ansikte glömmer jag aldrig men vad du heter..det kan du inte räkna med att jag kommer ihåg. När jag träffar nya människor så lyssnar jag helt enkelt inte på vad de säger när de presenterar sig. Jag måste koncentrera mig på att säga mitt eget namn och inte nåt annat. Träffar jag någon som heter Anna så får jag absolut inte lägga det namnet på minnet för då presenterar jag mig oxå som Anna.

När jag jobbade på ett callcenter hemma i Kga satt jag bredvid en arbetskompis som heter Ola. Han fick massa samtal och det enda jag hörde under en längre stund var:
- Välkommen till bla bla bla, det här är Ola.
Så när jag väl fick ett samtal till mig svarar jag.
-Välkommen till bla bla bla, det här är OLA!

Ni ser ju!

Kommentarer
Postat av: Maria Lilja

Haha...Har hänt mig också... men jag lyckades dock sitta brevid en tjej som heter Malin. Så det var inte riktigt lika illa. :)

2008-10-20 @ 13:31:03
URL: http://miapiafia.bloggspace.se
Postat av: Jessica

Mia: haha..nej..börjar ju på samma bokstäver till och med ..höhö

2008-10-20 @ 15:02:33
URL: http://keckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0