5 stycken




Min kära vän TeTe har skivit på sin blogg om vad hon gjorde för 10 år sen bland annat. Och hon vill jag ska göra samma sak. Shit 10 års sen. är det verkligen så länge sen vi var i Lincoln TeTe??? Vad gamla vi är. eller..jag kanske inte ska säga nåt. jAG blir ju kärring snart*S* ;) Men okidoki..here I go.

Vad gjorde jag för 10 års sedan?

Då jobbade jag på Transcom hemma i Kga och tyckte det va rätt trist. (KAN ni förstå varför?? *S*) Jag har sen jag va liten velat åka till Usa och arbeta som au pair och nu tog jag chansen. Jag drog iväg och i augusti hamnade jag i Lincoln, MA, precis utanför Boston. Jag tog hand om en pojke och en flicka. Detta året har verkligen varit bland de bästa i mitt liv. Inte bara för att jag fick komma till Usa för första gången utan för att jag fick göra nåt på egen hand och visa att jag klarar mig. Jag växte mycket det året. Har väl alltid varit ganska självständig men nu fick jag ännu en dos av det. Bäst av allt var nog att jag fick en otroligt bra vän. Min lilla TeTe :) Första gången vi träffades, hemma hos mig, sa det bara klick lixom. Sen den dagen var i oskiljaktiga. Många kvällar spenderades på mitt loft, ätandes godis , tittandes på Dawson's Creek, Buffy och Felicity. En och annan bio, shoppingrunda, vilseåkning och trip in till Boston festliv blev det oxå. Min Very Best of-bok med roliga kommentarer blev påfylld ordentligt :)
Som ni kan läsa på hennes blogg hade hon precis träffat Glantzan när hon åkte till Usa så det blev otaliga timmar i telefon med honom. Även för mig..hahaha. Man kan säga jag lärde känna honom på tel så när han kom över för att hälsa på TeTe kändes som jag känt honom i 100 år*S* Och de är verkligen det bästa paret jag vet :) Tyvärr träffas vi inte så ofta idag men det blir så när man blir äldre och livet drar iväg med en och så. Men jag vet att TeTe alltid finns där, och jag för henne. I Love you!!!!

5 måsten att göra imorgon:

Jobba måste jag ju göra..det står på schemat*S* Sen får dagen utvisa vad som händer :) Rätt skönt

5 platser där jag bott:

Karlskoga: Born and raised!

Lincoln, MA: Second home :)

Stockholm (Upplands Väsby): Med bästa kombon Maddi :) Tack igen..för du vet vad!

Karlstad: Ja..och här är jag nu :) Och sola skiner *S*

hmmm..jag har ingen 5:e plats...

5 jobb jag haft:

Kommunikatör: Ja det va mitt fel att vissa kunder inte betalade sina räkningar och fick mobilen avstängd, och att nätet inte fungerade i Gnosjö och att tatnen i Brunkeflo tappat sitt värdebevis med den 10 siffriga koden. Adjö!

Au pair: Tufft men ack så kul det är med barn


Undersköterska: det jag gör nu oxå och jag trivs.


Kanslist: papper, papper, papper..och telefon


verkar inte ett 5:e arbete heller...*S*


5 personer jag vill veta mer av:


bara fem??? så mina vänner..tell me about you!!! :)

Sen ska jag nog fråga mig själv...Kecka..vad gör du om 10 år?

Hmm..ja hoppas jag är gift..har två barn..bor i ett fint hus där jag pysslar och inreder. Vad jag jobbar med har jag ingen jävla aning om ( som jag velar). Men lycklig...det är jag :)


Kommentarer
Postat av: mimmi

ha en underbart trevlig kväll du :)

2008-05-22 @ 19:57:05
URL: http://mimmikaerlsson.blogg.se
Postat av: E

Herregud Jessica!!! Det är för guds skull 13(!!!) siffror i koden på ett värdebevis..
;-)
Puss

2008-05-22 @ 19:59:50
Postat av: kecka

Ja du ser..det va säkert därför det inte funkade för tanten *asg*
*pöss*

2008-05-22 @ 20:54:17
URL: http://keckan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0