Tjejer och sport.



Ni som känner mig vet att jag är sportintresserad. Inte på det sättet att jag utövar det själv eller kan jag kan massa fakta om spelare/utövare och deras prestationer. Nej jag sitter vid sidan om och kollar. Och hejjar och skriker.
I helgen träffade jag på två killar som vart hur impade som helst över en tjej som kollar på fotboll och ishockey. Är det så jävla ovanligt??? När ena killen frågade vilket lag jag hejjar på i fotboll och jag svarade:
- Om jag måste heja på ett lag så blir det Liverpool. (Man blir som man umgås eller hur Sniper- H!?)
Då fick jag en stor puss på pannan och så va snacket igång. Det snackades Torres teknik, Gerrards frisparksmål. Ja..det är väl i stort sett det jag kan. Att Torres har bra teknik och att Steven gör många mål på frisparkar. Jag kan inte rabbla upp hela laget. Jag vet inte hur många gånger de vinnit den och den ligan. Men när en annan kille kom och lade sig och sa han hejade på Chelsea då buade jag. För det ska man tydligen göra om man är "Liverpool-fan".

En annan kille som tyvärr hejar på HV började prata om hur överskattad Jörgen Jönnson är. Jag höll naturligtvis inte med. Till åren börjar han bli JA..men vad har killen presterat??. Jag påminde denna kille om att JJ ju har vunnit VM, SM och OS på en och samma säsong. Då får killen för sig att det har ju Johan Davidsson oxå. HALLÅ geniet!!??? När han insåg sitt feltänkaden skämdes han rejält. Jag vet inte om det vart värre för att jag va tjej. Men det skiter jag i.

Så..är det så imponerande att tjejer kollar på sport och faktiskt tycker det är kul (för varför skulle vi annars kolla) OCH att vi då och då kan inflika med ett och annat namn, klubbnamn, resultat och målgest???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0