Möhippan



Har nyss ramlat in efter en galet rolig helg i Göteborg. Min kära vän Linda ska gidta sig så vi hade möhippa för henne. Vi kidnappade henne hemma runt 8.30. Hon fick ta på sig en rosa klänning och vit tyllkjol, tiara. Och under dagen skulle hon samla äteknskapsråd i en rosa bok från gifta män och ta kort på snygga killar. Linda gick in för sitt uppdrag stenhårt. Vi drog in till Gbg och hade frullepicknick i Slottskogen. där stoppade Linda allt från poliser till brandmän för att få goda råd. sen var det dags för träning. Vi gick till gymmet som Elin (brudtärnan) tränar på och där trodde Linda självklart att Elin skulle hålla i passet. Men icke sa Nicke. Linda fick agera step ledare. Och hon gjorde det med glans. Vi blev svettiga och trötta.
En dusch och ett besök hos Elin senare var det dags för Linda att visa sin modellådra. Vi hade bokat tid hos en fotograf där Linda skulle få ta bilder i olika outfits och självklart i underkläder. Hon blev sminkad och jag fixade lite lockar i hennes hår. Och det blev jättefina bilder!!! Fotografen var så jäkla skön. Hon tog helt suveräna bilder. Vi var där i flera timmar så vi började festa lite och så.
Nu var vi ganska hungriga så vi gick till en restaurang och käkade mat. Alla tjejerna hade tagit med en lite sak som symboliserar Jag och Linda. Linda fick ett inramat tidningsutklipp och henns och min hemliga komps Håkan :)
Efter maten var vi på vinprovning. Starkvin och mörk choklad är inte min grej kan jag säga. Men vi hade kul. Alla börjde bli lite tipsy vid detta laget och vi gav oss ut på stan. Vi hamnade på Lounge och där festade vi till sena natta..eller möra ska jag säga. Anna och jag följde med våra nyfunna manliga vänner till nåt annat ställe. Sen vart det mat på BK och sen hem och sova. Klockan 6.30 på morgonen rumlade jag och Anna hem :) Och somnade som två små barn.

Det har varit en helt underbar helg och jag måste verkligen åka ner och gå ut i Gbg igen.

Här är lite bilder från helgen:

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0