Äntligen



Ibland kan bli glad för så lite. Jag skulle hem från jobbet nu efter att ha jobbat 8.30-21.30. Skulle få vänta i över 20 min på buss 7 hem. Satt på torget och grämde mig..ville bara hem och duscha och sätta mig i soffan en stund. Men vad händer..buss 11 rullar in på torget..och den går ju till mig..och bara 1 min kvar tills den skulle avgå..perfa. Ja..så glad kan jag bli av att komma hem 15 min tidigare just nu. Det ni.

När jag sitter på bussen ser jag något roligt. Ni som känner till denna stad vet att det i mitt område finns en klatschig klubb vid namn Maxim. För er som inte vet vad det är för ställe kan jag säga att det är en så kallad "exotisk klubb" När vi åker förbi ser jag att de ställt ut marshaller vid entren och dörren står på viiid gavel så man (äntligen) ser in och får en blick av hur stället ser ut. Har de öppet hus eller? Skulle jag gått av bussen tidigare och gått in och kollat in stället kanske? *S*

Väl hemma ska jag slita upp porten. Men vad i...??!! Den är låst. Det har den aaaaldrig varit innan. Och ni vet hur man hinner tänka en massa massa på bara 2 sekunder. Jag tänker: Shit..är den en annan nyckel till porten som jag har liggande bland andra nycklarna...måste jag ringa syrran nu så jag får sova hos henne...är det tragiskt att ligga i rabatten utanför och sova? (ska ju ändå upp till jobbet imorrn bitti igen). Men som vanligt (nästan) var det min lägenhetsnyckel som öppnade även porten.

Nu har jag fått min efterlängtade dusch..sitter i soffan under filten och ska plöja ännu ett avsnitt av Friday Night Lights...mmMMMmmMMMm ;)

Sov gott *kram* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0