Jag bara slappar med en bra bok, lyssnar p...

img_1003 (MMS)

Jag bara slappar med en bra bok, lyssnar på åskan och väntar på att tvätten ska bli klar. Lugn lördag :)

I've got..a bag

Idag fick jag post från Claudia Galli :)

Inuti kuvertet låg denna tygväskan som jag beställt.
Tack Claudia!!

Down with it

Denna lapp sitter i vanliga fall på min ytterdörr men idag tog jag ner den. Varför?
IKEA-katalogen är på väg :) Såklart!

New

Jag tyckte min fotölj behövde en ny kudde så det blev denna från IKEA.

Baglady

Ni som känner mig vet at jag är mycket svag för väskor. Jag har trånat efter Tom Ford's väska ända sen jag såg Jennifer Aniston bära den för ett tag sen. Hon har den även i brunt. Jag fastnade för dragkedjedetaljerna.

Men nu har ju inte jag 4000 dollar att spendera på en väska så vi behöver inte ens fundera vidare på det. Men jag hittade en väska på Nelly med samma detaljer. Lite billigare var den med. Phew!

Min helg

Helgen är över men jag är ledig i morgon med så det känns verkligen som en långhelg. I fredags mötte jag Maria och Lovisa på Koriander för en utekväll. Jag var rätt trött på lördagen så jag var bara hemma och tog det lugnt och tittade på film. Skönt!
Vaknade klockan 7 i morse och var jättepigg. Gick upp och åt frukost men jag gick och lade mig någon timme till efter det. Sen blev det bio med lillebror. Vi såg andra delen av Harry Potter och Dödsrelikerna. Lika bra som väntat! Efteråt gick vi till syster en sväng och träffade pappa, Inger, mamma och mormor.
Nu sitter jag i soffan och har dukat fram vindruvor, gurka, dipp, Loka och lite chips. Söndagsmys alltså :)

Kramen

Nytt

Jag var på IKEA idag och köpte ny tavla till sovrummet.

Jag är även på jakt efter ett till likadant sängbord som jag har nu. De verkar inte finnas kvar på IKEA men ni kanske känner någon som har ett och vill bli av med :) Hör av er i så fall.
Sorry för dålig bild men tog den snabbt så ni skulle se hur bordet ser ut.
( Och bry er inte om mitt fula golv heller)

I have a cold

Lagom till jag börjar jobba igen kommer förkylningen. Självklart :) Halsont, rosslig röst och snuva. Men men det är bara att bita ihop. Det går åt en del Bafucin, nässpray, honungste och c-vitamin i detta hem just nu. Är ledig i mogon och ska åka till IKEA med syster och sen blir det middag med Sofia och Louise på kvällen.
Jag var på bibblan efter jobbet och laddade upp med nya böcker. Jag har lätt läst nämre 20 böcker i sommar. Är inne i ett bokstim just nu :) När vi var på Mallorca hade hotellet ett rum med massa info till sina resenärer där folk lämnat tidningar och böcker. Jag fann en bok som jag längtat efter att läsa länge, dvs "En Dag" av David Nicholls". Så den snodde jag med mig hem :)
Jag ska slappa framför tv'n nu med en kopp te. Lyckades somna i sängen efter jobbet och vaknade 3 timmar senare så jag kommer säkert få svårt att sova sen...som vanligt ;)

Hoppas ni har det bra där ute!

Last day

Sista semesterdagen är här och i morgon är det dags att börja jobba igen. Har lite mixade känslor om det men det ska nog gå bra. Jag har haft en bra semester och det har varit skönt att bara vila upp sig.
I går var vi ute hos mamma och Jim och firade Jim som fyllde år. Det blev kräftkalas. Mycket gott!! På kvällen slappade jag bara i soffan. Jag började kolla på filmen "Hanna" men jag somnade så den ska jag kolla klart på idag.

Have a great Sunday!

Mira väntar på kräftor :)

Gott!!

Efter maten får man liten skål med chips

Att sitta hos mamma och mumsa russin är mysigt

My day

Jag har 3 dagar kvar på semestern och på måndag är det dags att gå tillbaka till jobbet. Det har varit mycket skönt att ha lite ledigt och vila upp sig. Idag hämtade jag Mira på förskolan och sen har jag bara tagit hand om lite tvätt, börjat i ny bok och slappat. I morgon ska jag försöka ta mig ut på en löprunda. Det måste bli skärpning med träningen igen nu.
Till helgen blir det kalas/kräftskiva men annars ska jag bara ta det lugnt och njuta av ledigheten.

Vad pysslar ni med där ute? :)

Modell

Reese Witherspoon är modell för Lindex nya höstkollektion. Så snygg hon är!

Shopping

Det blev lite shopping på semestern. Detta fick följa med mig hem :)

Tröja från Pimkie och väska från Bershka

Väska från en av alla "krims krams"butikerna vid vår strand

Väska från Stradivarius

Ring från C&A, plånbok, solglasögon och fodral från småbutikerna vid stranden

Väska och topp från HM

Jeans och t-shirt från Zara

Semesterbilder

Tänkte visa er några bilder från semestern.

Palmer på flyplatsen

Ida shoppar i Palma

Stark drink på strandbar

Underbara Palma

Palma

Jag i Palma

Vår strand

Palma har massa mysiga gränder med massor av affärer

Två nöjda semesterfirare :)

Home Sweet Home

Jag ville bara meddela att jag är hemma från Mallorca. Vi har haft det mycket bra med massa sol, bad, god mat och dryck och shopping. Jag önskar jag kunde visa er alla bilder jag tagit men ni kommer få se några i kommande inlägg. Nu sitter jag i soffan i morgonrock med mask i ansiktet och slappar framför tv'n. Ska strax hoppa i säng och läsa.