Läsvanor



Som läsare är jag: En periodare. Ibland slukar jag bok efter bok, dag efter dag för att sen inte få ro att sätta mig med en bok även om den är bra. Jag läser gärna alla böcker av samma författare om jag fastnat efter den första. Ibland kan jag vara lite feg för att testa nya författare. Är rädd att jag inte ska fastna för boken och så sitter jag där utan nåt bra att läsa.

Som bloggare är jag: Samma sak där. Ibland finns massa att berätta, ibland är det tomt. Beror väl på vad jag pysslar med. Jag önskar dock min blogg kunde se roligare ut och ha lite fler roliga bilder. Får jobba på det.

Senast lästa bok: "Utan ett ord" av Linwood Barclay. Den rekommenderas!

Senast påbörjade bok:  " Förrädarna" av David Baldacci. Jag har läst de två föregående böckerna i serien om Kamelklubben så denna ska nog läsas ut på ett kick :)

Senast köpta bok/böcker: De två ovan nämda böckerna + Mia Skäringers bok. Den blir nästa projekt.

Favoritdeckarförfattare: Jag ÄLSKAR deckare och det är det enda jag läser just nu i stort sett. Är lite trött på chicklit mm. Absoluta favoriten är Patricia Cornwell's böcker om rättsläkaren Kay Scarpetta. Har alla böckerna. Läs dom!

Jag läser allt av: Astrid Lindgren, Patricia Cornwell, Steve Berry, David Baldacci, Harlan Coben, Mari Jungstedt, Marian Keyes och Camilla Läckberg

Jag läser helst inte (genre/författare: Är inte så förjust i fantasyböcker. Har dock tagit mig igenom Sagan om Ringen -böckerna och jag gillar Narnia -böckerna.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Gärna böcker om anatomi och historia. Eller biografier om/av spännande personer.

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska går alldeles utmärkt.


Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Mia Skäringer's "Dyngkåt och hur helig som helst" och Katarina Wennstams "Dödergök"


Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: David Baldacci's "De rättfärdiga", Johan Theorin's "Blodläge", Marian Keye's "Oväntat besök på Star Street" och Ann Rosman's "Själakistan"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0