Books

Vilken bok läste du senast?
Jag håller på att läsa Jenna Jamesons bok "Att älska som en porrstjärna". Den är verkligen jättebra. Intressant att läsa om hennes liv och hur hon haft i den där branschen.


vilken bok ska du börja på härnäst?
Jens Lapidius "Snabba cash" ligger i bokhyllan och väntar på att få läsas. Sen blir det Harlan Cobens senaste "Den enda lögnen"

är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
hmm..ja du..det finns mycket av båda..men jag tror nog kvinnorna vinner i min hylla...ska räkna nångon gång för att se om jag har helt fel eller inte.

när du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Ibland. Om det är en tråkig bok kollar man kanske ibland hur många sidor man har kvar att plågas med. är det en bra bok kanske man kollar hur lite man har kvar av det braiga..

hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Jag tar gärna tips från andra. Annars går jag mest och kollar lite och läser på baksidan av böckerna för att avgöra om det är nåt för mig.

när blir en bok för lång?
Jag säger som TeTe: oftast när det står studentlitteratur på pärmen.

läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Jag har inga problem att läsa på engelsa efter att studentlitteratur på engelska..men det får inte va för krångligt och massa konstiga ord så man tappar handligen.

vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Det måste vara Stieg Larsson böcker. Dom SKA alla läsa!

kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Oh ja..tyvärr måste oftast en bok vinna mig på första sidan..gör den inte det åker den tillbaka i hyllan. Tålamod? Inte jag inte! *S*

vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Deckare!



Nu är det er tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0