Poems





I watch him breath
he looks so peaceful,
so beautiful.
I touch his lip, his cheek, his chest.
This beautiful body I love to become one with.
I love his smile when he tickles me
and the look in his eyes when he tells me I smell like honey.
He wakes up for a second and put his arm around me.
He says something, I can't hear what.
And I love him even more.
Then why is my face wet from tears?
He is not mine.





Inget vet vem du var, inte ens jag.
Som en främling från ingenstans
kom du och förändrade mitt liv.
Med kolsvart hår och väsande röst
ändrade du min uppfattning om livets väg.
Men en dag vart du borta, du lämnade allt.
Nu får någon annan dela ditt liv.
Höra dig prata om allt du vill göra.
Med kolsvart hår och väsande röst for du till framtiden.
Och du blickar inte tillbaka.
28/10-1994

När jag var yngre hade jag någon period när jag knåpade på dikter. Jag hittade två av dom i en bok häromdagen.
Vill bara förtydliga att den är inte skriven från egna erfarenheter :)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Du.. hade bott närmare hade jag paxat två till dig. Vi har nämligen två kvar på lager. ;-) 99 är inte fy skam för en sådan puff (ord. pris 399).

2011-07-20 @ 20:21:35
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0