Doing better





Okej jag börjar bli något så när mer människa nu. Herregud sicken infulensa..eller vad det nu var jag hade. Tempen gick snabbt upp till 40.2 grader på lördagskvällen och jag låg mest i sängen och yrade och svettades och frös omvartannat. Jag har haft en huvudvärk som jag aldrig varit med om innan och natten till måndag mådde jag så dåligt och hade så ont i huvud och kropp och led av frossa och svettningar pga Alvedonen (var det enda jag hade hemma) så jag var nära att ringa min mamma så hon kunde skjutsa mig till akuten. Jag härdade ut och fick till och med sova några timmar på morgonen.
Jag får sällan lite feber utan den blir HÖG och stannar där ca 2 dagar sen makar den sig nedåt. Senast jag hade så hög feber var när jag bodde i USA 98-99 så det är skönt att det inte händer ofta :) Jag är feberfri men har värk i huvudet och ont i halsen än. Har pratat med Vårdcentralen och de har beordrat mig vila, vila och åter vila innan min resan nu. Mycket vätska och bra kost med. Har inte mycket till matlust och halsen krånglar så det blir mest frukt och flytande föda.
Har haft tur och har fått hem lite förnödenheter och värktabletter från snälla människor som mamma, syster, Sofia och Mattias. Tack till er!
Idag när solen sken tog jag faktiskt en lååångsam promenad till Konsum men jag blev utmattad :)
Snälla syster skjutsade mig även till Bergvik så jag kom till Apoteket och med mig hem fick jag en stooor hög med kantareller som hon plockat. Dagens kvällsmat blev faktiskt två smörgåsar med kantareller på och lite glass med jordgubbar till efterätt. Gott för halsen.

Nä nog om mig och mina sjukligheter. Nu väntar sängen och boken.

Natta




Min kvällsmat! Ja..inte ALLTIHOPA :)




Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken otur! På semestern dessutom. Har du sjukanmält dig?

2011-07-27 @ 08:41:51
URL: http://sakleterskan.wordpress.com
Postat av: Linda

Men stackare! Skönt att det börjar vända nu. Kraam från oss!

2011-07-27 @ 14:05:28
URL: http://minbebis.com/blogg/sesamsresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0