Trött men nöjd



Jag är lite trött idag efter att ha suttit och tittat på Oscarsgalan inatt det ska jag erkänna. Men det är så kul att titta på alla klänningar och se om mina gissningar om vilka som ska vinna är rätt. Det enda jag stör mig på är de överkäcka intervjumänniskorna på röda mattan. Snacka om Stomatol-leende..pust.

Jag är lite glad att "Hurt Locker" slog "Avatar" med 6 statyetter mot 3. Och galan blev historisk när "Hurt Locker's" Kathryn Bigelow som första kvinna fick en Oscar för bästa regi. Coolt. Henne film vart även bästa film vilket jag hoppades. Det mest fräna var väl ändå att Sverige "fick" två Oscars. Paul Ottoson tog hem två gubbar efter varandra för bästa ljudmix och ljudredigering. Kul att se en svensk få ge tacktal...eller ja..två tacktal :)

Klänningarna då. Jo det fanns mycket fint. Maggie Gyllenhaal's färgglada klänning var ett litet avbräck i det annars lite stela. Penelope Cruz's röda galaklänning fick en del dålig kritik har jag läst men jag gillade den. Demi Moore's hudfärgade klänning likaså men även den föll mig i smaken. Vinnaren för mig blev nog ändå Sarah Jessica Parker som alltid lyckas med något lite annorlunda. Önskar jag kunde ha hittat en bild på hennes frisyr och klänning bakifrån med men icke. Håll till godo.




Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tycker att Sandra Bullock och Miley Cirus var tjusiga.

2010-03-08 @ 12:36:17
URL: http://sakleterskan.wordpress.com
Postat av: Kecka

Sandra såg lite ut som en kvinnlig Oscarsstatyett:) mkt fin! Miley..njaaaa

2010-03-08 @ 22:11:28
URL: http://keckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0