Svamp, svamp, svamp



Jag var på mycket dåligt humör igår kväll. Trött och grinig efter allt jobb. Jag känner mig lite allmänt sån så om jag inte är på töpp humör så sorry. Men fick sova okej inatt så klockan 10 hämtade mamma mig så åkte vi till Jenny och gänget i stugan. Vi tog båten över sjön och plockade massa svamp. Gud vad jag älskar svenska skogen. Så fint, fridfullt och vackert. Trötta, svettiga och nöjda med skörden åkte vi hem igen och åt Berits goda köttfärsås och spagetti. Sen rensade vi svamp för fulla muggar. Senare grillade vi gott kött och åt potatis och naturligtvis lite svampsås till. Efterrätten bestod av jordgubbar :)
Jag fick med mig en massa fin svamp hem. Tyvärr gick påsen sönder när jag gick ur bilen så hela trottoaren blev full i kantareller men det gick bra. Nu är det sköljda igen och står i kylen för imorrn ska jag steka på lite och smaka.

Snart börjar Morden i Midsomer, sen gluttar jag nog lite på gamla Sex and the City avsnitt på 3:an innan jag tar bra boken och hoppar i säng.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0