Dä ä bare å åk!



Då har fröken åkt slalom för första gången i det snart 32 åriga livet. Jag vart livrädd bara jag fick på mig pjäxorna och skulle försöka ta mig ner till backarna från bilen. Maken till otympliga skor! Ett par skidor på dom skorna gjorde ju inte saken bättre. Första åket i knapplift var inga problem ( okej jag gick av för tidigt och drog mig i men va faan) men första åket ner i backen gick åt skogen. Ramlade och hade noll koll på hur jag skulle svänga. Men på andra åket fick jag lite snits på det. Sen jäklar körde vi på. Jag och syster åkte i två av de lite mindre branta backarna medans Jim och Patrik drog de lite värre. Jag hade rikithgt kul även om det gjorde ont som fasen i benen efter ett tag, vilket idag känns. 

Annars är Sälen bara mysigt. Idag snöar det lite. Vi ska till Våffelstugan och äta så fort Mira vaknat och ätit, sen åka och handla lite. Blir en lugn dag med massa OS på tv. Nån kall Corona eller nåt glas vin kanske slinker ner :)

Bilder och KANSKE videoklipp kommer sen.

Ha dä!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe... Pjæxor ær knappast nåt som iaf jag håller varmt om hjærtat men dock ett nødvændigt ont før att kunna ha skoj i backen =)

bra att du åkt och tyckte det var kul før då hoppas jag du blir med till Sælen næsta gång =)

2010-02-17 @ 13:43:44
Postat av: Kecka

Nä de var faan inte bekväma..men man vande sig...gick ju som ett mongo när jag fick på mig vanliga skor sen. Åkte längd igår..det är faan svårare. Inte vackert men sällsynt :) Åker säkert inte i lika branta backar som dig men jag kanske hänka på ;)

2010-02-18 @ 15:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0