My day off



Det är paus i hockeyn. Killarna gör mål. Jagr bara lallar runt och Jonas regerar i mål..som vanligt. Det ser bra ut. Heja Sverige!
Idag blev det ingen prommis för det spöregnade ju när jag vaknade och jag behöver ju inte dra på mig mer förkylning än vad jag har. Det där med att det inte finns nåt dåligt väder, bara dåliga kläder köper jag inte alls idag.
Syster ringde och frågade om jag ville komma och vara lite barnvakt och det säger man ju inte nej till :) Syster kom och hämtade mig, snäll som hon är. Vi slappade lite hemma. Jag kollade en film och vaktade Mira, Patrik fick spela lite dator innan han och Jenny vilade lite. Jag gjorde även "lite" (läs ett paket) pasta och köttfärsås till familjen så de blev mätta :)

Tjejen som numer har hand om au pair möten här i stan (mitt gamla jobb) ringde idag så jag ska börja hjälpa till på möten igen. Det ska bli kul.

Senare mötte jag Anna på stan för lite fika på George's eller vad det heter. Vi skvallrade och catchade up lite. Alltid lika trevligt.

I morgon är jag ledig igen innan helgjobb. Jag ska städa, skicka tillbaka kläder till HM, storhandla med mamma och Jim och ta hand om disken. Om det inte regnar ska jag och stegräknaren ut på morgonen igen. Jag SKA komma i mina favvojeans igen.

Citat från hockeyn: "Hemsky har varit hemskt dålig hitills"


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej sis! Tack igen för all hjälp idag. Du är guld värt! Puss o kram från familjen på berget!

2009-05-07 @ 22:33:23
URL: http://jennyler.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sis: Men självklart hjälper jag till. Det är bara roligt!Bara att säga till vet du! puss och kram från moster på Herrhagen

2009-05-07 @ 22:51:19
URL: http://keckan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo fast nu tycker jag att jag längtat lite väl länge! Vilken artikel var det?

Kram

2009-05-08 @ 00:16:17
URL: http://metrobloggen.se/EmelieWitt
Postat av: Jessica

Emelie: Jo det är klart. Fast de får ju inte förlora NU! De ska vinna hela chottaballongen, SEN får han komma hem till dig :) Hoppas hans mamma mår bättre!!

Det var Expressen eller Aftonbladet som jag läste det i. Hejja Sverige nu! :)

Kram

2009-05-08 @ 11:15:51
URL: http://keckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0