Trafiken



Idag var det inte roligt att åka till jobbet. Solen sken, stan var full med folk, torget full i stånd med massa god mat (det luktade gott iaf) och uteserveringarna hade ölsugna folk på plats. Men men! Jag fick åka till jobbet, umgås med mina tanter och farbröder och käka en potatisbulle med baconsås och lingonsylt. Inte illa ni!

På vägen till jobbet blev jag lagom irriterad. Jag tycker det är jättekul att det är folk ute när det är fint väder men SE ER FÖR. 
På vissa små gatorna i stan där är det målat en vit cykel, DÄR CYKLAR MAN.
Ska ni gå över en sån gata, se er för faan om, både till höger och vänster. Risken att ni får en lila cykel (min) i höften är annars RÄTT stor.  Det är även väldigt dumt att gå fyra i bredd på dessa cykelbanor. Jag höll på att köra ihjäl 4 berusade ungdomar (klockan var 16.00) vid torget. Folk som går och inte ser sig för i allmänhet gör mig galen. DE BARA GÅR!
OCH, ska ni cykla i 0.2 km/h, cykla för faan inte mitt i cykelbanan. Det är liiite knivigt att ta sig förbi er. Jag vet att jag har ringklockan men är tanten på cykeln mellan 100 och döden så hör hon ju inget ändå.
Sist men inte minst, i Sverige har vi fortfarande HÖGERTRAFIK. Det gäller ALLA!  Det känns jävligt fel att möta en bil på fel sida vägen kan jag säga.

Phew!

Så! Då har jag fått avreagerat mig. Ska lägga mig i sängen nu med nytvättade sängkläder och läsa Liza Marklund! Imorrn blir det jobb igen och sen förbi Ulle's 30 års fest efter jobbet.

*Natti*

Kommentarer
Postat av: Mia

Man kan ju bli tokig där utr i trafiken i bland. Mycket svärande i bilen blir det. :)

2009-04-26 @ 19:28:19
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0