Girls are hard



Varför ska vi tjejer va så jävla svåra. Mot varandra menar jag. Det ska skitsnackas, tävlas om allt och alla. Är det lättare att va kille ibland tro? Beror väl på. Ibland är det sjukt skönt att bara umgås med killar. Raka rör, inget knyschel! 

Ex:  Man till en fest där det är flera människor inte känner varandra, både killar och tjejer. Killarna skakar hand med varandra, tar en bira och någon nämner AIK, ABS-bromsar eller elpistol och samtalet är igång. Så enkelt. De har alltid så lätt att börja prata med varandra. Det är ju inte så att jag kommer in på en fest med masa nytt folk och skriker:"MAYBELLINE! " ihopp om att få knyta nya bekanskaper. Finns ju roligare saker att prata om än smink.
Nej vi tjejer kommer in i rummet där alla är samlade, sneglar lite runt omkring oss. Vilka killar är snygga, vilka kan man ragga på? OCH, vilka är tjejerna? Man kollar in vad de har på sig, hur de har sminkat sig, hur de har håret. För oftast har de ju på sig exakt vad en själv vill ha och har fixat håret precis som man själv ville ha det. bland kollar vi säkert in tjejerna mer än killarna på festen. Sjukt

 Och så är tävlingen igång!

Vad är detta? okej, det är inte alltid så här. Men vi tjejer ska väl hålla ihop? Ge varandra komplimanger om man tycker någon annan har något fint på sig. Jag kan själv erkänna att det känns skitkul om en tjej helt plötsligt kommer fram till mig och ger mig en komplimang om något jag har på mig och frågar vart jag köpt det. Det värmer på något sätt. På ett annat sätt än att höra en kille på krogen grymta ut: Fyy faan vad snygg du är.

Okej, komplimanger från folk oavsett kön är kul. Så....give it to me! hahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0