Femkamp



Idag har min syster sambo haft överaskningarnas dag. Först fick han åka iväg och segelflyga. Sen var det femkamp. Jag och pappa var ute och tittade på. Det såg riktigt kul ut. De var pilbågsskytte, sumobrottning, paintball, "boxning"  och balans-putta-ner-varandra gren..typ. Syrran såg riktigt rolig ut i sumodräkten. Hon är ju inte så lång. Jag tycker det hade vart kul att se henne i em match mot gamla sambon. 160cm mot 203 cm..typ *S* Jag fick några roliga klipp med mobilen iaf.
 
Igår när jag skulle cykla till jobbet stod två killar i 13 års åldern vid älven och fiskade. Detta blev konverationen:

Killarna: Hej hej

Jag: Hej hej

Kille 2: Vi fiskar lite.

Jag: Ja jag ser det.

Kille 2 ska kasta ut men fastnar med kroken i ett träd.

Kille 1: Men du..du ska inte flirta med äldre tjejer..se hur det går då.

Kille 2: Men ..jag gjorde inte det..hur faan ska vi få lös den där nu då?

Jag cyklade vidare med ett leende på läpparna. Jag va mest glad att de kallat mig en äldre TJEJ och inte tant eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0